Jak przetransportować maszyny rolnicze na sto procent! - przewozimy

transport maszyn rolniczych

Zanim jednak do niego przystąpią kierują

Transport ponadgabarytowy to gałąź transportu koncentrująca się na towarach, które są zbyt szerokie, wysokie, długie lub ciężkie, by móc transportować je w normalnych warunkach. Przekroczenie konkretnych wartości, k

Jak  przetransportować maszyny rolnicze na sto procent! - przewozimy transport maszyn rolniczych
tóre określone są w prawie drogowym, zawsze wiąże się z koniecznością specjalnej organizacji transportu danego towaru. I dotyczy to zarówno transportu lądowego, jak i morskiego.
A kto takim transportem się zajmuje? Uprawnienia takie posiadają wyłącznie wyspecjalizowane firmy. Są to przewoźnicy doskonale znający przepisy prawa, dysponujący odpowiednią flotą oraz doświadczeniem. Tylko oni mogą oferować transport ciężki, w tym transport maszyn budowlanych, magazynów, czy zbiorników. Zanim jednak do niego przystąpią, kierują do odpowiednich organów wnioski o zezwolenie. W nich muszą zawrzeć wszystkie informacje związane z organizacją, w tym także różnego rodzaju ekspertyzy dotyczące stanu dróg na wyznaczonej trasie.
Jak więc widać ten rodzaj transportu zawsze wiąże się ze specjalnym traktowaniem.


Transport ponadgabarytowy na terenie Unii Europejskiej.

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy na terenie Unii Europejskiej?
Co zrobić, jeżeli nasza przesyłka nie mieści się w standardowych gabarytach? Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne firmy logistyczne, które dostosowują ofertę do potrzeb klienta. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej ponadgabarytowy transport maszyn wymaga specjalnych zezwoleń, które uzyskuje się u zarządców dróg oraz w Urzędach Celnych. Poszczególne kraje różnią się czasem oczekiwania na decyzję administracyjną.
W Polsce okres oczekiwania na zezwolenie wynosi do czternastu dni. Aby uzyskać właściwe pozwolenie, należy powiadomić GDDKiA, podając dane wnioskodawcy i przewoźnika, termin transportu, dane nadawcy, szczegółowe parametry pojazdu oraz dokładną datę przejazdu przez terytorium państwa. Transport ciężki czasami oznacza ciężkie utrudnienia w ruchu drogowym lub może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego, zwłaszcza na autostradach oraz na terenach miejskich. Z tego też powodu wydawane zezwolenia niejednokrotnie upoważniają jedynie przejazdów w godzinach nocnych.


Tyle teorii. W praktyce bowiem okazuje się

Przewozy realizowane przy wykorzystaniu dróg publicznych wciąż są najpopularniejszym w naszym kraju sposobem na przemieszczenie danego transportu z jednego punktu do drugiego. Teoretycznie sprawa wydaje się bezwzględnie bardzo łatwo - należy po prostu znaleźć odpowiedni pojazd do transportu, załadować na niego przewidywany do przewiezienia ładunek, a następnie wysłać w podróż do miejsca docelowego. Tyle teorii.

W praktyce bowiem okazuje się, że przewidywany ładunek zajmuje więcej miejsca niż by się wydawało, a jego podróż po drogach publicznych będzie sprawiała poważne utrudnienia dla innych uczestników ruchu drogowego. Z takimi problemami zmaga się przede wszystkim transport maszyn o dużych gabarytach, także tych służących - o ironio - do budowy dróg. Co wtedy? Z takim ładunkiem nie można od tak sobie wyjechać na drogę.

Wiedząc, że realizowany będzie tego typu transport ciężki osoba go organizująca powinna zawczasu wystąpić do zarządców dróg, po których będzie przebiegała trasa przewozu, o uzyskanie zezwolenia na transport ponadgabarytowy. Zazwyczaj zarządcy dróg posiadają specjalne regulaminy udzielania zezwoleń tego typu, z których można uzyskać wszelkie niezbędne informacje.


Transport dużych gabarytów.

Firmy zajmujące się transportem napotykają nieraz na szczególny rodzaj zleceń. Przeważnie chodzi tu o transport ponadgabarytowy i transport ciężki. Transport maszyn, które wymagają wielu zabezpieczeń, tak swojego jak i otoczenia, to duże wyzwanie. Przed wykonaniem takiego zlecenia, pracownicy działu organizacji i logistyki muszą wytyczyć bezpieczną trasę. Należy uwzględnić nośność mostów i wysokość prześwitu pod wiaduktami. Dochodzą do tego jeszcze inne aspekty, które dokładnie należy zbadać. Od rzetelnego przygotowania transportu pod względem logistycznym zależy bardzo dużo !
Sprzęt do transportowania tego typu maszyn, czy urządzeń, to następne zagadnienie. Tu nie można sobie pozwolić na bylejakość ! Odpowiednie ciężarówki, czy ciągniki muszą spełniać określone wymagania. Ich parametry nie mogą odbiegać od wytyczonych norm. W grę wchodzi bezpieczeństwo ludzi, sprzętu, towaru i dróg. Podczas transportu tak nietypowych ładunków, organizacja ruchu w tym rejonie musi niejednokrotnie zostać na ten czas zmodyfikowana.